مراحل پیاده سازی سی آر ام

پیشتر برای شما درباره اهمیت و دلایل نیاز به نرم افزار سی آر ام بسیار صحبت کرده ایم اما در این مطلب برای شما خواهیم گفنت که مراحل پیاده سازی سی آر ام چیست و چگونه انجام میگیرد.همچنین به خاطر داشته باشید که بهترین مدیران اجرایی مدیرانی هستند که به خوبی به مدیریت ارتباط با مشتری میپردازند تا علاوه بر حفظ مشتریان وفادار خود به خوبی به جذب مشتریان جدید نیز بپردازند.

اصلاح جهت حرکت و تشخیص انحراف معیار تا هدف ، از مهمترین نکات برای رسیدن به هدف می باشند . در روش های اجرای سی آر ام ،  شما باید بعد از شناخت اولیه ، ایمانتان به نتیجه کا را افزایش دهیدو تلاش کنید که بدون تغییر درخواست ها ان ها برآورده کنید . و پس از اجرای سی آر ام ، زمان کافی برای ایجاد درخواست و تغییر ان خواهی داشت . بنابراین توجهتان را بر بگذارید که سیستم در حال اجرا با مستند اولیه نیازمندی ها همخوانی داشته باشد.

همچنین شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت بهین تک گستر همراه باشید:

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری crm

پیاده سازی crm

اجرا و پیاده سازی سی آر ام

در صورتی که در طول روند اجرای سی آر ام ، متوجه تغییرات در ساختار باشید ، مشکل را از دو جهت می توان بررسی کرد:

    عدم شناخت کسب و کار خود

    عدم شناخت صحیح درخواستهای خود

ممکن است به هر کدام از این دلایل ، این اتفاق بیفتد که لازم است دوباره کار را از اول شروع کنید .

برای برطرف کردن این مشکل ، یکی از راه حل های عملیاتی و کم هزینه ، استفاده از زیر ساختی می باشد که از نتایج مثبت و صحت عملکرد آن مطمئن باشیم .

هنگامی که از فروش خود در سازمان راضی نیستید و یا اصلا فروشی ندارید ، می توانید از یک نرم افزار سی آر ام که راه حل مناسب و ارزانی می باشد استفاده کنید ، و بنابراین فروش و رضایت مشتری خود را در سازمان ایجاد کنید .

بنابراین باید سعی کنید نطم درونی سازمان را بر اساس نرم افزار سی آر ام تغییر دهید .

مزیت اجرای نرم افزار سی آر ام ، انعطاف در پیاده سازی آن است ، یعنی می توانید هم از یک سرویس ابری و آنلاین و یا بر تمام سرورهای خود ان را پیاده کنید .

توجه داشته باشید که اهدافی مانند : مسئولیت پذیری ، نظارت غیر مستقیم، صحیح کارکنان، روال ارزیابی ، ایجاد انگیزه، کنترل منظم، و زمان بندی و… از اهداف و نیاز های جدانشدنی برای یک سازمان و مدیران کسب و کارهای مختلف می باشد و همگی در تلاشند که این اهداف را هر چه زودتر بدست آورند ، و بدست آوردن و تحقق یافتن این نیاز ها ، در گرو استفاده از نرم افزار سی آر ام مناسب برای سازمان می باشد . نرم افزاری که کاربردی و بروز و عملگرا باشد و بتوان ب نتایج حاصل از آن اطمینان کرد .

اکنون این موضوع را بررسی می کنیم که برای محقق شدن اهداف مورد نظر سازمان باید چه اطلاعاتی را جمع آوری کرد:

برای این منظور ، شما این سئال را قبل از اجرای سی آر ام از خود بپرسید که ، آیا نرم افزار سی آر ام می تواند جواب گوی این اهداف و انتظارات سازمان باشد یا نه !

سپس ،

این سوالات را در نظر بگیرید:

آیا برای هر نوع مشتری در سازمانتان نیاز به دیدگاه های مختلفی دارید؟

آیا می خواهید که گزارشات فروش را به صورت ماهانه بررسی کنید؟

آیا چرخه فروش شما منحصر به فرد است؟

آیا شما نیاز دارید که مراحل مختلف سیستم را سفارشی کنید؟

آیا می خواهید از مزایای سفارشی سازی بهره مند شوید؟

چطور میتوانم برای کارکنان انگیزه ایجاد کنیم تا از سی آر ام  استفاده کنند؟

توجه داشته باشید که ، اگر کارکنان سازمان شما در زمان شروع استفاده از سی آر ام  ، از زمان خود را تنها ۲۵ درصد صرف وارد کردن اطلاعات کنند ، سازمان با مشکل مواجه خواهد شد .

بنابراین بسیاری از معضلات و مشکلاتی در نتیجه استفاده از سی آر ام به وجود می آید و منجر به شکست آن می شود ریا، به دلیل کیفیت پایین و ضعیف آموزش ها و مهارت ها می باشد . پس سطح آگاهی و دانایی کارکنان را باید افزایش داد و الگوهای کاری و رفتاری جدیدی در میان آن ها ایجاد کرد .  ضعف در آموزش ها باعث تغییرات نادرست و اگوهای رفتاری ناصحیحی در بین آن ها می شود . بنابراین یک برنامه ی آموزشیب منظم و صحیح برای کارکنان ایجاد کنید که دارای مطالب و محتواهای آموزشی و مهارت های لازم باشد .

بهترین شیوه پیاده سازی سی آر ام

یک سیستم سی آر ام می بایست ، به همهی سوابق و ایمیل ها و تماس ها ی شما دسترسی داشته باشد . در صورتی که سیستم سی آر ام را به سیستم بازاریابی سازمانتان یکپارچه کنید ، متوجه می شوید که چه زمان و چگونه ، یک مشتری بالقوه به مشتری بالفعل تبدیل شود .

در صورتی که تصمیم بگیرید از سی آر ام در سازمان استفاده کنید ، ابتدا مطمئن شوید که مدیر سازمان اجرزا و استفاده از آن را نیاز می داند ، و کارکنان نیز دیگر از روش های سنتی مانند اکسل نباید استفاده کنند . و دیدگاه رابطه ی مستقیم باشتری در سازمان باید ایجاد گردد .

برای اجرا و پذیرش پروژه های سی آر ام در سازمان ، کار بارایانه و راحتی با آن در سازمان نیاز است . چرا که عده ای از کارکنان سازمان در زمینه ی کار با کامپیوتر ضعیف می باشند و از استفاده از آن ترس و واهمه دارند .

بنابراین ، سی آر ام یک نرم افزار برای اثربخشی بیشتر ، افزایش فروش سازمان و بهبود روابط با مشتریان می باشد ، بنابراین لازم است که قبل از تهیه سی آر ام ، سوالاتی را ازخود بپرسید و با مشاوران متخصص در این حوزه مشورت کنید .

در نتیجه اگر سازمان قبل از تهیه سی آر ام ، خود را آماده رویارویی با آن نکند ، ممکن است در پیاده سازی و استفاده از آن دچار مشکل شود ، و کل پروژه را به خطر بیندازد ، و در نهایت سی آر ام عامل شکست محسوب می شود !

شرکت بهین تک گستر افتخار دارد که با استفاده از خدمات زیر با شما همراه باشد:

نرم افزار مشتری مداری

تعریف مدیریت ارتباط با مشتری

نصب و پیاده سازی و دانلود بهترین سیستم ارتباط با مشتریان سی آر ام CRM

نصب و پیاده سازی و بهترین سیستم ارتباط با مشتریان سی آر ام CRM

با این وجود، مواردی وجود دارند که بسیاری از صاحبان کسب و کار در مورد آنها به کمک احتیاج دارند. با وجود اینکه بسیاری از کسب و کارها به سمت ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری قدرتمندی مانند سی آر ام می روند، اما تعدادی از کسب و کار ها هم هنوز نمی دانند چگونه از این نرم افزار به بهترین نحو استفاده کنند. به همین دلیل ما فعالیت شرکت خود را آغاز کردیم. ما خدمات یکپارچه سازی سی آر ام کاملی به شما ارائه می دهیم تا دریابید که چگونه از این نرم افزار به گونه ای استفاده کنید که از رقبای خود برتر باشید.اگر برای پیاده سازی نرم افزار سی آر ام تلاش می کنید، پس خوش شانس هستید که پشتیبانی سی آر ام مورد نیاز شما در کنارتان می باشد. ما پشتیبانی سی آر ام سفارشی سازی شده ای را در طول ساعات ادارای به شما ارائه می دهیم تا حتی کوچکترین آسیبی هم نبینید. و اگر بعد از ساعات اداری به ما احتیاج داشتید، می توانیم در کنار شما باشیم. فرقی نمی کند که به دنبال پکیج پایه نصب سی آر ام می باشید یا سفارشی سازی های پیشرفته سی آر ام، متخصصان ما تا زمان موفقیت شما در کنارتان هستند. هنگامی که از خدمات یکپارچه سازی crm سی آر امدمو سی آر ام فارشی سازی شده است. هنگامی که با ما تماس می گیرید، ما با شما مانند سایر کسب و کارها رفتار نمی کنیم. ما به احتیاجات خاص کسب و کار شما گوش می دهیم، و پشتیبانی سی آر ام را بر اساس راه حل مشکلات شما سفارشی سازی می کنیم.

از آنجاییکه با صدها کسب و کار در صنعت های مختلف کار کرده ایم، از بیشتر مشکلات نرم افزاری مدیریت ارتباط با مشتری و سفارشی سازی های سی آر ام مطلع هستیم. البته، ما با شرکت شما مانند سایر شرکت های مرتبط با صنعت شما رفتار نمی کنیم زیرا می دانیم که شما می خواهید طبق مدل تجاری خودتان کار کنید. راه حل های یکپارچه سازی دمو سی آر ام به شما اجازه می دهد که دقیقا همین کار را انجام دهید.

آیا به یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) نیاز داریم؟

راه های مختلفی برای بررسی نیاز کسب و کار ما به CRM وجود دارد. یکی از این راه ها بررسی اقدامات رقبا و روند بازار است که بررسی مطالعات اخیر همگی روند رو به رشد استفاده از CRM ها را در دنیا نشان می دهد. اما آیا توجه به این آمار و اطلاعات برای راه اندازی CRM و صرف هزینه و زمان کافی است یا بهتر است قبل از هر اقدامی ارزیابی درستی از نیاز های کسب و کار خودمان پیدا کنیم توجه شما را به یافتن پاسخ پرسش های زیر جلب می کنم.هر کسب و کاری بدون در نظر گرفتن وسعت خود می تواند به این سوالات پاسخ دهد؟

چند کارمند فروش دارید، در روز با چندین مشتری صحبت می کنند؟
چگونه می توانید از کیفیت مذاکرات کارمندان فروش خود با مشتریان تان آگاه شوید؟
اگر امروز یکی از کارمندان فروش شما که تعداد قابل توجهی مشتری شما توسط ایشان مدیریت می شوند توسط رقیب استخدام شود، چه اتفاقی در کسب و کار شما می افتد؟
چه پیگیری هایی توسط اعضای تیم فروش در مورد مشتریان فراموش می شود؟ چگونه شما از این موضوعات مطلع می شوید؟
چه سرنخ هایی را از حضور در نمایشگاه ها و یا سمینار ها شناسایی کرده اید؟با چه تعداد از آنها تماس گرفته اید؟چه تعداد از آنها مشتری شما شده اند؟
نمایشگاهی که سال گذشته شرکت کردید و یا بنر تبلیغاتی که به قیمت بالا در یک سایت پربیننده قرار دادید چه برگشت سرمایه ای برای شما ایجاد کرد؟
کدام نوع از نمایشگاه ها و یا سمینار هایی را که شرکن کرده اید مجددا شرکت خواهید کرد؟
چه روشی برای فعال کردن مشتریانی که شش ماه است از شما خرید نکرده اید طراحی کرده اید؟
کدام کارمند فروش شما بهتر کار می کند و لایق تشویق است و کدام یک باید برای بهتر شدن آموزش ببیند؟
چقدر مشتریان شما به شما گفته اند که بعد از خرید از شما رها شده اند و توجه جدی به آنها نشده است،
چگونه رضایت مشتریان خود را مورد سنجش قرار می دهید و چگونه مشتریان ناراضی را راضی می کنید؟
چه تعداد از پیش فاکتور هایی که صادر کرده اید منجر به خرید شده است؟
پاسخ به این سوالات می تواند به شناخت شما از کسب و کارتان و ضرورت داشتن یک CRM کمک کند.

چه کسب و کار هایی از نرم افزار CRM بیشتر استفاده می کنند؟

«خرده فروشی» با اختلاف زیادی، بیشترین آمار استفاده از نرم افزار CRM را در این پژوهش به خود اختصاص داده است که تقریبا دو برابر صنعت بعدی خود می باشد.جالب است بدانید خرده فروشان از داده های CRM چه استفاده ای می کنند: آن ها برای پیگیری رفتار خریداران (در طول زمان)، پیشنهاد خرید محصولات مرتبط جهت ایجاد فرصت های فروش بیشتر برای خود، ثبت امتیاز وفاداری مشتریان در حساب کاربری آن ها برای اعمال تخفیف و پیشنهادات رایگان به این افراد و بسیاری موارد دیگر از این نرم افزار استفاده می کنند.

چهار صنعت دیگری که در آمریکا بیشترین استفاده را از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری دارند همگی به دنبال خرید های بزرگ تر و پیچیده تر هستند (چه آن هایی که به مصرف کنندگان سرویس می دهند چه آن هایی که به سایر کسب و کارها خدمات خود را ارائه می دهند). با توجه به آن که معمولا ماه های زیادی طول می کشد و افراد زیادی باید ورود پیدا کنند تا خرید بزرگی صورت گیرد؛ حسابداران، مشاوران، شرکت های نرم افزاری، بیمه گذاران، تولیدکنندگان تجهیزات و افرادی از این دست تمایل دارند تعاملات خود را با تمام مشتریان شان در طول زمان پیگیری کنند. به این معنا که اگر شخصی یک بار محصول یا خدماتی را بخرد، هنوز لازم است یک نرم افزار CRM وجود داشته باشد تا با مدیریت ارتباط با مشتری، هر گونه درخواست کمک، مدیریت قرارداد ها، مدیریت فاکتور ها و خرید های بعدی را پیگیری کند.

با وجود آن که شرکت های B2B (تجارت بین بنگاهی) و B2G (تجارت میان بنگاه های تجاری و دولت) کسب و کار هایی هستند که خرید های طولانی تر و پیچیده تری دارند و به نظر می رسد بیشتر از شرکت های B2C (تجارت میان بنگاه های تجاری و مشتریان) به نرم افزار CRM نیاز دارند، نتایج این بررسی چیز دیگری را نشان داد. شرکت های B2C (با بیش از ۶۰% شرکت های نمایندگی پاسخگو) که به صورت مستقیم به مصرف کننده می فروشند، بیشترین کاربران سی آر ام را تشکیل داده اند. بیشترین کاربران CRM در شرکت های B2C کار می کنند تا B2B؛ ولی کاربران B2B نیز خیلی از این آمار دور نیستند و ۵۵% پاسخگویان را تشکیل می دهند. (لازم به ذکر است که شرکت کنندگان در این پژوهش می توانستند هر دو B2C و B2B را انتخاب کنند.)

چگونه سی آر ام را برای شرکت و یا سازمان خود پیاده سازی نماییم:

۱- مشخص کنید چرا سازمان شما به crm نیازمند است.
در مرحله اول باید شناسایی کنید به چه دلیلی لازم است که CRM در سازمان شما پیاده سازی شود و قرار است CRM چه نیازهای را برآورده نماید.

۲- تحقیق درباره نرم افزارهای CRM مختلف و انتخاب یک نرم افزار CRM مناسب
بعد از شناسایی نیاز های سازمان باید درباره نرم افزار CRM موجود در بازار تحقیق شود و مشخص کنیم هریک از فروشندگان crm چه امکاناتی را در اختیار ما قرار خواهد داد. اطلاعاتی که درباره هریک از نرم افزار های CRM موجود در بازار باید کسب کنیم شامل موارد زیر است.

این نرم افزار CRM چقدر قدرتمند است (چه امکاناتی در اختیار کاربران قرار می دهد)
تجربه کاری فروشنده نرم افزار (سوابق کاری و تجربه های که فروشنده Crm در شرکت های مختلف داشته است)
سطح اگاهی پرسنل فروش و میزان پیاده سازی شدن Crm در داخل سازمان ارائه دهند خدمات پیاده سازی Crm
چشم اندازه شرکت فروشنده
مشتریان سابق و سطح رضایت آنها
۳- پیاده سازی CRM مطابق شیوه کسب و کار
معمولا سیستم های CRM باعث ایجاد تغییر در شیوه کسب و کار شما می گردد. قبل از پیاده سازی Crm لازم است روندکاری خود را تجزیه و تحلیل نمایید و هر گونه کم و کاستی را برطرف نمایید و شیوه کسب و کار خود را بهبود بخشید.سپس مطمئن شوید در نرم افزار سی آرامی که انتخاب نموده اید این امکان را دارید که شیوه کسب و کار خود را پیاده سازی نمایید.

۴- ایجاد قاعده برای ارزیابی
یک قاعده برای ارزیابی منافع ایجاد شده توسط نرم افزار CRM در شرکت خود ایجاد کنید و به صورت مداوم آن را ارزیابی نمایید و در هر مرحله مشخص کنید تا چه اندازه به اهداف خود دست یافته و به چه اهدافی باید دست یابید.

۵- مشخص کنید چه واحدهای باید به نرم افزار CRM دسترسی داشته باشند.
مشخص کنید که چه واحد ها و کاربرانی قرار است از نرم افزار CRM استفاده کنند و هر کدام باید به چه بخش های از نرم افزار CRM برای پیش برد اهداف سازمانی خود دسترسی داشته باشند.

۶- اختصاص یک بودجه واقع بینانه برای پیاده سازی CRM
قبل از پیاده سازی CRM در سازمان خود به صورت واقع بینانه و براساس منافع و انتظاراتی که از پیاده سازی CRM دارید بودجه ای را برای آن در نظر بگیرید. توجه داشته باشید پیاده سازی CRM در سازمان درصورتی که به صورت درست و اصولی انجام شود هزینه نیست و یک سرمایه گذاری محسوب می شود.

۷- پیاده سازی CRM را به صورت گام به گام انجام دهید
بعد از شناسای نیازهای خود آنها را اولویت بندی نماید و بر اساس نیاز خود اقدام به پیاده سازی crm به صورت گام به گام در سازمان خود نمایید توجه داشته باشید که CRM یک بخش پویا و فعال در سازمان شما ست و نیازمند رشد و ارتقاء می باشد.

۸- یکپارچه سازی با سایر نرم افزار ها
قبل از پیاده سازی CRM مشخص نمایید که آیا تمایل دارید در حال حاضر و یا در آینده سیستم CRM با سایر سیستمهای موجود در سازمان شما مانند سیستم حسابداری و یا سیستم منابع انسانی یکپارچه گردد و یا خیر. درباره نحوه یک پارچه سازی نرم افزار CRM با سایر نرم افزارها با فروشنده صحبت نمایید و از روند انجام کار آگاه گردید.

۹- پیاده سازی و استقرار CRM در سازمان با نگرش بالا به پایین
تامین نیازهای مدیریت از بالا به پایین، با استراتژی و طراحی یک برنامه نوآورانه، همواره منجر به سطح بالاتری از موفقیت می‌شود.

۱۰- آموزش پرسنل در سطوح مدیریت و کاربری
یکی از مراحل مهم در پیاده سازی crm آموزش مدیران و پرسنل می باشد. بدون آموزش مدیران و کاربران و اصلاح رفتار و عملکرد آنها امکان پیاده سازی crm در هیچ سازمانی وجود نخواهد داشت.

نحوه خرید و دانلود و پیاده سازی سیستم ارتباط با مشتریان سی آر ام دمو سی آر ام

هم اکنون میتوانید با تماس با شرکت دمو سی آر ام drmocrm و صحبت با کارشناسان حرفه ای ما از نحوه تهیه و خرید سیستم ارتباط با مشتریان سی آر ام با خبر شده و به وسیله راهنمایی های حضوری کارشناسان فنی دمو سی آر ام اقدام به نصب و پیاده سازی سی آر ام سی آر ام فارسی نمایید.

به علت سو استفاده دیگر برندهای موجود در کشور از تخصصی ترین سایت سی آر ام فارسی در ایران از گذاشتن لینک دانلود سیستم ارتباط با مشتریان سی آر ام در سایت دمو سی آر ام معذوریم و جهت خرید این محصول میتوانید با ما تماس حاصل نمایید.