بهترین زمان برای بازاریابی تلفنی

تماس با مشتریان در زمان مناسب و در روز های خاص, باعث افزایش نرخ موفقیت تماس می شود. بهترین زمان برای بازاریابی تلفنی, برقراری ارتباط با مشتریان احتمالی را راحت تر می کند. بسیاری از صاحبان مشاغل, اهداف فروش را از تماس اولیه تا پیگیری های مستمر دنبال می کنند. تاکید زیادی بر چگونگی گفتار و آنچه باید گفت شده است, اما به زمان تماس توجه چندانی نشده است. امروزه, بیشتر مشاغل با راه اندازی کار از راه دور کار می کنند. این امر, باعث تغییر در روش و زمان پاسخگویی افراد می شود.

بهترین زمان برای بازاریابی تلفنی, را در روز ها و زمان های خاص در مقایسه با روز های دیگر برای دریافت پاسخ مطلوب انتخاب نمایید. این مسیر شما را به سمت دستیابی به موفقیت, با تماس های فروش هدایت می کند. در عصر ارتباطات, مشاغل به دنبال گفتگو با مشتریان هستند, که باید بهترین زمان برای آن را شناسایی کنند.

سرنخ های بهترین زمان برای بازاریابی تلفنی

همه مشاغل, به دنبال یافتن سرنخ های بهترین زمان برای بازاریابی تلفنی, به منظور دریافت ورودی بیشتر هستند. اولین تماس از سوی مشتری به این معنی است, که از قبل به محصول و خدمات شما علاقمند شده است. طبق تحقیقات ۳۸% تا ۵۲% مواقع, فروش به اولین پاسخ دهنده می رسد. بازاریاب های موفق تا تنور داغ است, وارد عمل می شوند. یعنی ظرف یک ساعت بعد از تماس مشتری, درخواست او را پاسخ می دهند. قانون طلایی پاسخگویی ظرف یک ساعت, برای رسانه های اجتماعی, تماس تلفنی, ایمیل یا سایر موارد اعمال می شود.

میزان پاسخگویی مشتری پس از یک ساعت, تقریبا ۸ برابر کاهش می یابد. برقراری تماس تلفنی با مشتری, بهترین روش امتحان شده برای افزایش نرخ فروش است. با وجود ایمیل و پیامک, افزایش نرخ تبدیل مشتریان توسط تماس تلفنی جایگاه خود را دارد.

سرنخ های برقراری تماس سرد

معمولا برقراری تماس های سرد با وجود احتمالات, برای نمایندگان فروش خسته کننده است. تحقیقات حاکی از آن است, که ۷% از تماس های سرد به اخذ قرارداد ختم می شود. در صورتیکه می خواهید به سرنخ های خوبی برای افزایش فروش برسید, پشتکار اهمیت زیادی دارد. بیش از ۳۵% از سرنح های فروش, پس از تماس اولیه پیگیری نمی شوند. تقریبا, ۴۰% بازاریاب ها از برقراری تماس مجدد با تماس های اولیه ناموفق امتناع می کنند. آمار ها نشان می دهد, احتمال برقراری ۶ تماس با مشتری برای تبدیل به مشتری واقعی وجود دارد.

نمایندگان فروش با بهترین زمان برای بازاریابی تلفنی, می توانند تا ۷۰% نرخ تبدیل را افزایش دهند. نکته کلیدی بهترین زمان برای تماس نیست, بلکه تلاش های پایدار است. برقراری ۶ تماس با مشتری, شانس فروش و نرخ تبدیل را افزایش می دهد. ممکن است, برای متقاعد کردن مشتری به خرید, چند ماه زمان صرف کنید. شما باید به تلاش خود ادامه دهید, تا زمانیکه به نتیجه نهایی دست یابید.

آداب بهترین زمان برای بازاریابی تلفنی

اجتناب از خطای آگاهانه, در تماس های بازاریابی اهمیت زیادی دارد. زمانیکه نمایندگان فروش با مشتری صحبت می کنند, باید موارد زیر را به حداقل برسانند. به کار گیری موارد زیر در گفتگو با مشتری, احتمال از دست دادن مشتریان علاقمند را نیز افزایش می دهد. به منظور کاهش موارد گفته شده برای نمایندگان خود, برنامه ها و دوره های آموزشی برگزار نمایید.

  1. لهجه سنگین
  2. زمزمه کردن
  3. محیط تماس را تا حد امکان در سکونت نگه دارید, که مشتری متوجه تماس از سوی مرکز تماس نشود.
بهترین زمان برای بازاریابی تلفنی
نکاتی برای دستیابی به موفقیت در تماس بازاریابی

با وجود تماس های ناموفق, تماس با مشتریان فرآیندی خسته کننده و با امید کننده به حساب می آید. نمایندگان فروش دوست ندارند, تماس تلفنی آنها از طرف مشتری قطع شود. نکاتی که در ادامه به آن می پردازیم, در طول زمان نرخ تیدسل ارگانیک را افزایش می دهد.

اعتقاد به ارزش محصول یا خدمات

اگر به درستی محصول یا خدمات خود اعتقاد ندارید, باید موارد دیگر را جایگزین نمایید. همانطور که شما به عنوان یک فرد, دارای ارزش ذاتی هستید. محصول و خدمات شما نیز, باید برای ایجاد باور در مشتری دارای ارزش و اعتبار باشد. در نتیجه, محصول یا خدمات خود را آنالیز کنید, نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت نمایید. بهترین ویژگی هایی که نقاط قوت کار شما هستند, را در مکالمات خود منعکس کنید. همیشه به بهترین زمان برای بازاریابی تلفنی, توجه داشته باشید.

تعیین اهداف روزانه برای تماس با مشتریان جدید

هیچ رشد پایداری, بدون تلاش زیاد و مداوم به دست نمی آید. حتی اگر بهترین خدمات و محصولات را ارائه می دهید, رعایت بهترین زمان برای بازاریابی تلفنی الزامی است. نمایندگان فروش باید فعال باشند, و به طور روزانه با مشتریان ارتباط برقرار نمایند. اهداف بازاریابی خود را تعیین کنید, و برای رسیدن به نتایج مطلوب تلاش نمایید.

ارائه اسکریپت متمرکز برای مشتری

جملاتی که در بهترین زمان برای بازاریابی تلفنی ارائه می شوند, قدرت تصمیم گیری مشتری برای سفارش را افزایش می دهد. اطمینان حاصل کنید, که اسکریپت ها بر رفع نیاز های مشتری تمرکز دارند. به جای تبلیغ بیش از حد محصول, بر اعتماد مشتریان به خود مانور دهید. با این کار, تمرکز را از محصولات فوق العاده به رفع مشکل مشتریان تغییر می دهید.