ماژول های پایه سیستم ERP – ESDS

سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)، فقط با توجه به نام ما می توانیم به سادگی ERP را به عنوان سیستم یا نرم افزار مورد استفاده برای مدیریت تمام منابع کل شرکت تعریف کنیم. درست از پرداخت کارکنان به یک پیچ به شرکت، همه چیز را می توان با استفاده از ERP Systems مدیریت و ردیابی کرد. ERP یک نرم افزار متقابل کاربردی است که از تمامی فرآیندهای کسب و کار درون سازمان پشتیبانی می کند.پس بررسی ماژول ERP بسیار مهم خواهد بود.

در سازمان، ERP به مدیریت فرآیندهای کسب و کار از بخش ها و توابع مختلف از طریق برنامه متمرکز کمک می کند. ما می توانیم همه تصمیمات مهم را با غربال کردن اطلاعات ارائه شده توسط ERP بسازیم.در بازار بسیاری از فروشندگان ارائه دهنده راه حل های ERP سنتی یا راه حل های ERP مبتنی بر ابر هستند.

اگرچه پلتفرم های پیاده سازی یا فن آوری های مختلف متفاوت هستند، ماژول های مشترک و پایه ای از ERP وجود دارد که می تواند در هر سیستم ERP یافت شود. بسته به سازمان ها نیاز به اجزای مورد نیاز یکپارچه و سیستم ERP سفارشی تشکیل می شود. تمامی ماژول های زیر را می توان در یک سیستم ERP پیدا کرد:

  1. منابع انسانی
  2. فهرست
  3. فروش و بازاریابی
  4. خرید
  5. حسابداری مالی
  6. مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
  7. مهندسی / تولید
  8. مدیریت زنجیره تامین (SCM)

هر جزء ذکر شده در بالا برای مدیریت فرآیندهای کسب و کار تعریف شده سازمان متخصص است. اجازه دهید ما را از طریق معرفی ماژول های مختلف بروید.

اصلی ترین ماژول های ERP

ماژول منابع انسانی (HR):

ماژول منابع انسانی به مدیریت HR برای مدیریت کارآمد منابع انسانی کمک می کند. مدیریت منابع انسانی کمک می کند تا مدیریت اطلاعات کارکنان، ردیابی سوابق کارکنان مانند بررسی عملکرد، تعیین، توصیف شغل، ماتریس مهارت، زمان و ردیابی حضور و غیاب. یکی از زیرموایل مهم در واحد مدیریت منابع انسانی سیستم حسابداری است که به مدیریت حقوق و دستمزد، گزارش پرداخت و غیره کمک می کند. همچنین می تواند هزینه های سفر و ردیابی بازپرداخت را شامل شود. ردیابی آموزش کارکنان نیز توسط ERP مدیریت می شود.

ماژول موجودی:

ماژول موجودی می تواند برای ردیابی سهام اقلام استفاده شود. اقلام را می توان با شماره سریال منحصر به فرد شناسایی کرد. با استفاده از این سیستم موجودی منحصر به فرد، می توانید آیتم را نگه دارید و مکان فعلی آن را در سازمان پیدا کنید.

به عنوان مثال، شما ۱۰۰ هارد دیسک را خریداری کرده اید، بنابراین با استفاده از سیستم موجود می توانید پیگیری کنید که چه تعداد هارد دیسک نصب شده است، جایی که آنها نصب شده اند، چند هارد دیسک باقی مانده اند

ماژول ای آر پی موجودی شامل ویژگی هایی مانند کنترل موجودی، واحدهای اصلی، گزارش دهی استفاده از سهام و غیره

ممکن است ادغام ماژول موجودی با ماژول خرید ERP وجود داشته باشد